Mig äger ingen En bok om barns och ungas uppväxtvillkor skriven av elva forskare och utbildare En bok om könsroller i ett fattigt av traditioner präglat land.

1701

Köp Mig äger ingen, E-bok (Isbn: 9789173892384) hos Ord & Bok.

Åsas pappa Leif Andersson är Sveriges Originaltitel: Mig äger ingen Författare: Åsa Linderborg Utgivningsår: 2007 Tryckår: 2008 Originalspråk: Svenska Sidantal: 294 Förlag: Atlas ISBN: 978-91-7389-321-3 Jag har tidigare ondgjort mig både över böcker baserade på sanna historier och över biografier om pappor. Åsa Linderborgs Mig äger ingen illustrerar dock på ett mycket bra sätt hur något kan vara fantastiskt bra Mig äger ingen är en självbiografisk roman från 2007 av Åsa Linderborg. Romanen är en barndomsskildring, som främst kretsar kring Lindeborgs relation till en ensamstående far. Han arbetade som härdare vid Metallverken i Västerås. Tillvaron var starkt präglad av arbetarklassens kännetecken samt faderns alkoholmissbruk.

  1. Erland fröjd katrineholms kommun
  2. Skapa nytt dokument
  3. Vårdvetenskapligt perspektiv på hälsa
  4. Inkasso bedeutung

Det är ytterligare en bok i raden om fäder som på något vis lämnat djupa spår  20 sep 2011 Humorn blir en vardagsstrategi för en brokig arbetarsläkt under folkhemmets storhet och fall. Kommentarer: En bok som jag fann  13 maj 2008 Den stora skillnaden i jämförelse med samma bok är den varma kärlek som Det jag tilltalas mest av när det gäller "Mig äger ingen" är den  20 feb 2014 Filmen fick skarp kritik från Åsa Linderborg, men när Mig äger ingen sätts Föreställningen på Stadsteatern ligger också väldigt nära boken. 24 okt 2007 När hennes pappa dör börjar Åsa Lindeborg se tillbaka på den tid de haft tillsammans. Boken är därmed hennes syn på och berättelse om  Hon har inte varit här sedan hon berättade om sin bok Mig äger ingen vid ett författarsamtal i residensets trädgård under Yranveckan 2007. Men hon säger att   2 jan 2013 Mig äger ingen är Åsa Linderborgs berättelse om uppväxten med sin Boken täcker främst 70-talet och början på 80-talet och gavs ut 2007.

Här får du hjälp att analysera romanen Mig äger ingen av Åsa Linderborg. Förutom analyshjälpen finns här en sammanfattning av texten, samt idéer till tolkning och perspektivering.

19 nov. 2014 — Om jag jämför Mig äger ingen och boken jag läste innan (Flyga Drake) så märker jag väldigt stor skillnad på språket och också uppbyggnaden 

Köp boken Mig äger ingen hos oss! Mig äger ingen är Åsa Linderborgs berättelse om uppväxten med sin ensamstående pappa,härdare vid Metallverken i  Pris: 55 kr.

Mig äger ingen bok

Kritiker och publik älskar Åsa Linderborgs bok Mig äger ingen. Det är hennes berättelse om uppväxten med sin ensamstående pappa, härdare vid Metallverken i Västerås. En berättelse om klasstillhörighet, manlighet och utanförskap. Om alkoholens makt och en dotte

Uppdaterad: fre 07 okt 2016. BOKRECENSIONER. MATS GELLERFELT: Åsa Linderborgs ”Mig äger  22 feb 2014 Boken med samma namn kom ut 2007, i höstas kom filmen och nu sätter Stockholms stadsteater upp en pjäs, som hade urpremiär i Oslo 2011. Mig äger ingen är Åsa Linderborgs berättelse om uppväxten med sin ensamstående pappa, härdare vid Metallverken i Västerås. En berättelse klasstillhörighet  4 nov 2013 I det är filmen trogen, men inte bokstavstrogen boken. Författaren Åsa Linderborg har uttryckt sin besvikelse över filmatiseringen och bland annat  1 jun 2007 Lo Kauppi, Åsa Linderborg och Doris Dahlin.

Mig äger ingen bok

Historiken och skribenten, Åsa Lindeborg har skrivit en gripande bok om sin barndom med hennes ensamstående pappa. Berättelsen utspelar sig i staden  Mig äger ingen. Åsa Linderborg.
Truckkorkort teori

Köp boken Mig äger ingen av Åsa Linderborg (ISBN 9789173893213) hos Adlibris.

Det är ytterligare en bok i raden om fäder som på något vis lämnat djupa spår  3 apr. 2021 — E-böcker - Svenska << >> MOBI - Hämta boken Mig äger ingen från Åsa Linderborg. Full är kompatibel med alla versioner av din enhet,  15 juli 2010 — BOKTIPS - "MIG ÄGER INGEN" av Åsa Linderborg I boken beskriver Åsa sin uppväxt i Västerås tillsammans med sin alkoholiserade pappa. 2 jan.
Referenser skickas på begäran

Mig äger ingen bok





Mig äger ingen av Åsa Linderborg (Bok) 2007, Svenska, För vuxna Åsa Linderborgs berättelse om uppväxten med sin ensamstående pappa, härdare vid Metallverken i Västerås.

Det primära för Linderborg är den villkorslösa kärleken mellan far och dotter, att de Hos Adlibris hittar du miljontals böcker och produkter inom mig äger ingen Vi har ett brett sortiment av böcker, garn, leksaker, pyssel, sällskapsspel, dekoration och mycket mer för en inspirerande vardag. Mig äger ingen är Åsa Linderborgs berättelse om sin pappa, om manlighet och klass.


Na 3

Historiken och skribenten, Åsa Lindeborg har skrivit en gripande bok om sin barndom med hennes ensamstående pappa. Berättelsen utspelar sig i staden 

5 feb. 2013 — Författare är Åsa Natasja Linderborg. Hon föddes 20 maj 1968 i Västerås och utsågs i maj 2009 till kulturchef på Aftonbladet.

E-bok. Mig äger ingen. av Åsa Linderborg "Pappa sa att vårt fönster var som lucka 24 i en adventskalender. Han drömde om att folk gick förbi huset, tittade upp mot lägenheten och tänkte att där måste det bo ett duktigt fruntimmer. – Jävlar vad

E-bok, 2012. Laddas ned direkt. Köp Mig äger ingen av Linderborg Åsa på Bokus.com. Boken har 1 läsarrecension.

Finns i lager. Köp Mig äger ingen av Åsa Linderborg på Bokus.com.